دوال اینورتر یعنی چه؟

دوال اینورتر یعنی چه؟

اهمیت موضوع

مفاهیم اینورتر، معمولی، AC و DC و دوال اینورتر یا اینورتر دوگانه در خرید کولرگازی قطعا به گوشتان خورده و شاید برای شما سوال باشد که تفاوت آنها در چیست؟ Dual Inverter یا دوال اینورتر مفهومی است که اخیرا بشدت مورد توجه قرار گرفته و مشتریان از کارکرد و تفاوت آن با کولرهای قبلی زیاد می پرسند. در این مطلب بابیرُز این تکنولوژی و کارکرد آن را توضیح داده است امیدواریم جواب سوالات شما را هم در خود گنجانده باشد. در غیر اینصورت با مشاوران بابیرُز تماس گرفته و هر سوالی که دارید مشاوره بگیرید.

مقدمه

اگر تاکنون با خودتان اینطور فکر کرده اید که کولرهای اینورتر AC بالادست ندارند و در صرفه جویی انرژی بهتر از آن وجود ندارد باید بگوییم که امروزه دوال اینورتر رتبه اول را بدست گرفته است و از AC بالاتر است. سری دوال اینورتر الجی در واقع ارتقاء یافتۀ فناوری اینورتر AC معمولی است. الجی با تاسیس خط تولید کولرهای دوال اینورتر جایزۀ EPA Energy Star را ازآن خود کرد. از دیدگاه EPA قابل توجه ترین نکته در کولر گازی افزایش بهره وری انرژی آنست که در سری دوال اینورتر کمپرسور دوگانۀ آن این بهره وری را به حداکثر رسانده است. دوال اینورتر قادر است تا 53% در مصرف انرژی و تا 60% در تسریع خنک کنندگی صرفه جویی کند. این ارقام اصلا برای تبلیغات نیست و بطور رسمی از طرف ال جی اعلام شده است.

دوال اینورتر یعنی چه

اینورتر چگونه کار می کند؟

کولرگازی دوال کول الجی دارای موتور دوار دو سرعته با فرکانس چرخشی وسیع است. با استفاده از این تکنولوژی کولر قادر است یک اتاق را سریع تر خنک کند و در یک عملکرد پرسرعت کم صدا این کار را انجام می دهد. برخلاف اسپلیت های AC معمولی، کمپرسور کولر دوال اینورتر یا اینورتر دوگانه الجی به طور مداوم سرعت کمپرسور را برای حفظ دمای مطلوب اتاق تنظیم کرده که به صرفه جویی در مصرف انرژی کمک می کند. 

تفاوت کولر غیر اینورتر و دوال اینورتر

ویژگی های کولرگازی دوال اینورتر

1- تکنولوژی هیمالیا (Himalaya Cool):
کولر دوال اینورتر دارای فناوری منحصربفرد Himalaya Cool است که به محض روشن کردن آن، اتاق سرد می شود. چنین سرعتی در خنک کردن می تواند بسیار مفید باشد بویژه هنگامی که از آفتاب سوزان تابستان به منزل برمی گردید.

2- فیلتر ضد گرد و غبار (Anti-Dust Filter):
AC دوال دارای یک سیستم تصفیه دوگانه است که گرد و غبار و آلرژن های موجود در اتاق را از بین می برد و موجب گردش هوای تمیز و بهداشتی در اتاق می شود.

3- عملیات متعادل و تثبیت کننده (Stabilizer Free Operation):
این ویژگی اجزای داخلی دستگاه را از نوسانات برق محافظت می کند و این یعنی طول عمر بیشتر.

4- فناوری راحتی مونسون (Monsoon Comfort Technology): 
این فناوری حتی زمانی که رطوبت بالا است خنک کنندۀ مناسبی را فراهم می کند. از ویژگی های جالب دوال اینورتر الجی اینست که قادر به خنک کردن محیط تا دمای 52 درجه سانتی گراد است در حالی که AC های دیگر تا درجه حرارت 44 درجه سانتی گراد را خنک می کنند و برای بالاتر از آن تضمینی نداده اند. پس اگر در مناطق گرم سیری زندگی می کنید حتما کولر دوال اینورتر را انتخاب کنید.

5- کاهش نویز
یکی دیگر از مزایای دوال اینورتر کاهش نویز است. طراحی موتور و کمپرسور دوال اینورتر کولر را قادر می سازد که با سطح صدای 44 دسی بل کار کند که این مقدار بسیار کم است.

6- وایفا
کولر دوال اینورتر الجی دارای وایفای داخلی است و مصرف کنندگان را قادر می سازد که دستگاه خود را از راه دور کنترل کنند. با استفاده از نرم افزار SmartThinQ می توانید دما را تنظیم و کنترل کنید، کولر را روشن خاموش کنید و... بطور کلی می توانید با استفاده از گوشیتان و با Alexa و Google Assistant آن را کنترل کنید.

7- حالت صرفه جویی در انرژی
کولرگازی دوال اینورتر یک حالت صرفه جویی در انرژی دارد و هنگامی که کولر روی آن تنظیم می شود وقتی که دمای اتاق به درجه حرارت موردنظر رسید کولر سرعتش را آرام آرام کم می کند و خاموش می شود. پس از آن هر سه دقیقه یک بار روشن می شود و دما را چک می کند و دوباره تنظیم می کند و مجددا خاموش می شود.

ویژگی های کولرگازی دوال اینورتر ال جی

0 دیدگاه

ثبت دیدگاه شما