ترجمۀ منوی روسی ماشین ظرفشویی 512 ال جی و راهنمای کار با آن + خرید

ترجمۀ منوی روسی ماشین ظرفشویی 512 ال جی و راهنمای کار با آن + خرید

چرا ظرفشویی 512 الجی؟

دلایل خرید ظرفشویی DFB512، توابع شستشوی جذاب، هوشمندی، موتور دایرکت درایو و مزیت های آن و چگونگی عملکردش که باعث شده است به یک ظرفشویی بی همتا تبدیل شود و... در توضیحات مربوط به این محصول آمده‌ است و در آنجا به این نتیجه رسیدیم که از هر لحاظ ماشین ظرفشویی 512 الجی یک گزینه عالی برای هر خانه‌ایست. با استفاده از برنامه و توابع موجود شما می‌توانید کار را بسیار راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر کنید.همۀ این توضیحات این محصول را با کلیک روی آیکن زیر می توانید در سایت بابیرُز مشاهده کنید.

قیمت و مشخصات کامل ظرفشویی dfb512fp الجی

از آنجا که ظرفشویی DFB512 به سفارش روسیه تولید شده است، منوی آن به زبان روسی است و کار با آن به راحتی منوی انگلیسی نیست. به همین جهت مشتریان همواره سوالات زیادی راجع به چگونگی کار با این وسیله و مفاهیم روی آن دارند.

ما نیز بر آن شدیم تا در این مطلب به شرح منوی آن و چگونگی کار با 512 بپردازیم. امیدواریم پاسخ سوالات شما عزیزان در زیر آمده باشد. در غیر اینصورت با مشاوران فروشگاه بابیرُز تماس بگیرید و از راهنمایی آنها بهره‌مند شوید.

راهنمای کار با ظرفشویی 512 الجی

توضیح مفاهیم منوی 512 الجی

برنامه‌ای که شما برای شستشو انتخاب می‌کنید تاثیر قابل توجهی در چگونگی انجام شستشو، زمان، مصرف آب و... دارد و همواره باید با توجه به نوع ظروف، میزان کثیفی و... بهترین گزینه را انتخاب کنید تا هم ظروفتان آسیب نبیند و هم در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید.

منوی روسی ظرفشویی DFB512FP را به همان ترتیب و چینش در تصویر زیر با معادل‌های انلگیسی آورده‌ایم و از چپ به راست به توضیح هر یک می‌پردازیم.

مفهوم دکمه های ماشین ظرفشویی

¤ Auto: هر ماشینی یک برنامۀ خودکار دارد که از سنسورهایش برای مدیریت عملیات استفاده می‌کند. این برنامه به طور اتوماتیک با توجه به سنسورهای تشخیصش، میزان کثیفی و حجم ظروف را می‌سنجد و بر اساس تشخیص خودش دمای آب و زمان شستشو و... را تنظیم می‌نماید.

¤ Intensive: این برنامه برای ظروف تمام کثیف مناسب است که نیاز به خیساندن دارند. برای مقابله با لکه‌های پخته‌شده این برنامه از آب و انرژی بیشتری نسبت به سایر برنامه‌ها استفاده می‌کند.

¤ Delicate: این برنامه برای ظروف شیشه ای و چینی مناسب است که به درجه حرارت بالا حساس هستند. شستن این ظروف با سایر ظروف و برنامه ها امکان دارد به خرد شدن آنها بیانجامد. برنامه ای برای این گروه ظرف مناسب است که در دمای پایین کار کند که نهایتا تا 40 درجه است.

¤ Eco: این برنامه یک برنامۀ بسیار سازگار با انواع ظروف است. اکو موجب صرفه جویی در آب و برق می شود و برای زمان های طولانی در دمای پایین کار می کند. برای برنامۀ اکو زمان کوتاه حدود 3 ساعت تعریف شده است. در برخی مدل های دیگر این زمان تا 4 ساعت هم می تواند ادامه یابد.

¤ Turbo: با انتخاب چرخۀ توربو شما می توانید ظروف را در کمتر از یک ساعت بشورید و بدین ترتیب در مصرف انرژی و آب صرفه‌جویی کنید.

¤ Download Cycle: این تگ به شما اجازه می دهد که چرخه های جدیدی برای ظرفشویی‌تان دانلود کنید. البته قبل از آن باید اطمینان حاصل کنید که NFC روی گوشی شما فعال باشد.

¤ Dual Zone: با این قابلیت انگار شما ظرفشویی‌تان را به دو قسمت تبدیل می کنید که با دو فشار متفاوت ظرف ها را می شورد. مثلا شما ظروف نازک و ظریف را در طبقۀ بالا و ظروف دیگر را در طبقۀ پایین قرار داده‌اید حال این تابع شدت شستشوی طبقۀ بالا را کم و شدت طبقۀ پایین را زیاد می کند.

¤ Half Load: هنگامی که ظروف شما زیاد نیست می توانید از این برنامۀ شستشوی نیمه بار استفاده کنید و 10 الی 25 درصد در مصرف آب و انرژی صرفه‌جویی کنید. شاید با خودتان بگویید خب با برنامۀ انرژی سیور (Energy Saver) آنها را می‌شوریم و در مصرف انرژی هم صرفه‌جویی می شود. اما خیر اینطور نیست. در میزان ظروف کم کارایی این برنامه در ذخیره انرژی بالاتر از انرژی سیور است. پس خواهشمندیم این توابع را بجای هم به کار نبرید.

¤ Energy Saver: این روش شستشو بسیار دوست‌دار محیط‌زیست است. برنامۀ انرژی سیور و همچنین برنامۀ اکو به نسبت سایر برنامه ها از آب و انرژی کمتری استفاده می کنند و در دمای پایین شستشو را انجام می دهند که این باعث می شود به لحاظ زمانی، زمان بیشتری برای شستشو صرف کنند.

¤ High Temp: هنگامی که این دکمه را انتخاب می کنید درجه حرارت آب از مقدار طبیعی بالاتر می رود تا نتیجه بهتری در شستشو حاصل شود.

¤ Extra Dry: با این گزینه ماشین ظرفشویی از اجزای گرمایشی خود برای خشک کردن ظروف استفاده می کند و آنها را کاملا خشک می کند.

¤ Delay Start: تایمر شروع را می‌توان طوری تنظیم کرد که با تاخیر شروع به کار کند و عمل شستشو را زمانی انجام دهد که مثلا شما در رختخواب و یا محل کارتان هستید و عملا زمان اتمام چرخه همان زمانی باشد که شما می خواهید. حداکثر زمان تاخیر 19 ساعت و حداقل آن 3 ساعت است.

¤ SmartThinQ: این قابلیت به شما اجازه می دهد گوشی همراهتان را به ماشین ظرفشویی وصل کنید و بصورت هوشمند دستگاهتان را کنتل کنید  به طوری که با نصب این برنامه بر روی تلفن همراه خود می‌توانید از هر نقطه‌ای از منزل ظرفشویی را کنترل نموده و از بروز هرگونه مشکلی برای دستگاه مطلع شده و با کمک برنامه، آن را رفع نمایید.

جمع بندی و توصیه های خرید ظرفشویی DFB512

اگر الان در منزل خود ظرفشویی 512 ال جی دارید و آن را از قبل خریداری کرده اید نگران منوی آن نباشید و با کمک این نوشته منوی آن را ترجمه و براحتی با آن کار کنید. اگر هم قصد خرید ظرفشویی ال جی 512 ال جی را دارید می توانید از طریق فروشگاه بابیرُز با قیمت مناسب این ظرفشویی را خریداری کنید.

خرید ماشین ظرفشویی 512 الجی

63 دیدگاه

  • سامانی پور
    سامانی پور

    واقعا عالی بود متشکرم

  • مری
    مری

    ببخشید اون تورنسول و مشخص کردن درجه سختی آب ضروریه قبل از استفاده؟!!

  • بابیروس
    بابیروس

    خیر، کاملا اختیاریه

  • محمدی
    محمدی

    باسلام من طرفشویی ال جی ۵۱۲ خریدم. سوالی داشتم؟ ایا وقتی گزینه اکسترا درای را فعال میکنیم، کل محفظه خشک میشود بعد از اتمام کار؟ رو جداره های داخل طرفشویی و بر روی سبدها و ابپاشها قطرات اب هست..ایا طرفشوییمون مشکلی دارد یا طبیعی است؟

  • بابیروس
    بابیروس

    با سلام، بله این مشکل نیست و کاملا طبیعیه.

  • محمدی
    محمدی

    با سلام اخه چون دکمه اکسترا درای داره باید کاملا خشک باشه داخلش بعد از اتمام زمان برنامه.درسته؟ من از کسی که مدل دیگه ال جی دارد پرسیدم، کاملا داخل ظرفشوویشون خشکه.

  • بابیروس
    بابیروس

    بله درسته، در بقیه مدل های ال جی این قابلیت وجود دارد، اما ظرفشویی 512 فاقد این قابلیت می باشد.

  • جلالوند
    جلالوند

    با سلام من ماشین ظدفشوییم مدل ۵۱۲ است. چندتا سوال داشتم از خدمتتون: - چرا این مدل با وجود دکمه اکسترا درای و فعال کردنش کاملا داخلش خشک نمیشه؟ - علت ایجاد لکه های سفید روز ظروف شیشه ایی بعد از اتمام زمان و باز کردن درب چیست با وجود استفاده از نمک ظرفشویی و جلادهنده؟ ایا باید بلافاصله درب رو باز کرد یا چند ساعت بعد؟ - میزان سختی آب ماشین یا همان درجه نمک با سختی آب منزل را چگونه باید تنظیم کرد؟

  • اکبری
    اکبری

    سلام ایا این مدل ظرفشویی قابلیت اینو داره که خودمان زمان شستشوی ظروف را تعیین کنیم یعنی تایمیر بدیم که زمان شستشو طولانی نباشد

  • بابیروس
    بابیروس

    با سلام، خیر متاسفانه این قابلیت رو نداره و فقط در زمانهایی که از قبل براش تعریف شده هستن شستشو تمام می شود و تنظیم دقیق آن توسط کاربر امکانپذیر نیست

  • موسوی
    موسوی

    سلام اقایی که اومدن ظرفشویی رو نصب کردن گفتن میتونید تایم شستشو رو کم کنید اما من فراموش کردم،لطفا راهنمایی میکنید.

  • pooria ebrahimi
    pooria ebrahimi

    سلام خيلي عالي بود اين مطلب من خيلي حال کردم باهاش نکته هايي که گفته بوديد عالي بودن https://youmovise.blogspot.com/

  • مریم
    مریم

    Turbo واسه من یساعت و ۴۰دقیقس پس چرا؟

  • بابیروس
    بابیروس

    با سلام با نصاب مربوطه تماس بگیرید

  • سعید یزدانی
    سعید یزدانی

    با سلام راهکار کاهش زمان شستشو رومیشه بفرمائید لطفا

  • سعید
    سعید

    باسلام ظروف راداخل ماشین گذاشتم پس از روشن کردن ماشین کلید ها غیرفعال است چکارکنم تنظیم نمی شود

  • فراست
    فراست

    سلام وقت بخیر ال جی مدل 512 دارم برنامه میوه شور را چطور راه اندازی کنم.سپاس بیکران

  • شهرام عامری
    شهرام عامری

    با سلام خدمت شما و تشکر فراوان از بذل توجه شما . من و چندنفر از بستگان همه ظرفشویی LG داریم البته مدل های متفاوت چرا بعضی ها عنوان میکنند شستشو با قرص تمیزتره ولی بعضی ها میگن شستشو با ژل تمیزی بیشتری داره ؟ آیا به نوع مدل ارتباط داره ؟ من خودم ۵۱۲ دارم بنظر شما برای این مدل قرص بهتره یا ژل؟

  • بابیروس
    بابیروس

    با تشکر، نمیشه گفت کدومشون خوبه، تنوع ژل و قرص در بازار زیاده که هر کدوم در کیفیت های گوناگون گیر میاد تو بازار، به احتمال زیاد کسی که ژل خریده و ازش راضی نیست بی کیفیتشو خریده و یا برای قرص هم این داستان باشه

  • لیلا عالی نژاد
    لیلا عالی نژاد

    با سلام و احترام خدمت شما : تایم برنامه Turbo ماشین ظرفشویی من هم یک ساعت و 40 دقیقه است چکار کنم که کمتر از یک ساعت بشه ؟ برای شستشوی داخلی خود ماشین ظرفشویی از کدوم برنامه میشه استفاده کرد ؟

  • sara
    sara

    سلام خيلي عالي بود اين مطلب من خيلي حال کردم باهاش نکته هايي که گفته بوديد عالي بودن https://youmovise.blogspot.com/2020/03/you-movie-shirazi-vard_52.html

  • mina
    mina

    سلام مرسي براي اين مطلب خيلي خيلي جالب بود اميد وارم بازم مطلب بزاريد https://youmovise.blogspot.com/2020/03/you-movie-shirazi-vard_64.html

  • حسن باغبانی
    حسن باغبانی

    ماشین ظرفشویی ارور cL میزنه چکار کنم

  • آشنا
    آشنا

    ما تازه این دستگاه رو گرفتیم . البته از گناوه خریدم. متاسفانه هم منوی روسی داره استفادش سخته . ظروف خشک نمیشه. تمیز هم نمیشوره من راضی نیستم. قبلا سامسونگ داشتم از این خیلی بهتر بود. در کل خرید این دستگاه رو اصلا توصیه نمیکنم.

  • آذری
    آذری

    من این ماشین رو تازه گرفتم اگر قصد خرید این مدل رودارید مطلع بشین که منوی روی دستگاه به زبان روسی هست که برای استفاده کننده سخته،بعد از اتمام شستشو روی ظروف قطرات آب میمونه .نمایشگرش اصلا خوب نیست مراحل شستشو رو نمینویسه که در چه مرحله ای هست در کل توصیه نمیکنم بنظرم یه کم بیشتر هزینه کنید مدل بهتر یا مارک بهتری مثل بوش آلمان خرید کنین از خریدم‌ راضی نیستم .

  • dokhtarane
    dokhtarane

    مرسي عالي عالي بود خيلي عالي بود https://youmovise.blogspot.com/2020/03/you-movie-papuk-khaghaliq.html

  • افسانه
    افسانه

    آیا با تاید ظرفشویی استفاده کنیم مشکل پیش میاد براش حتما باید قرص یا ژل باشه؟؟؟

  • فاطمه پهلوانی
    فاطمه پهلوانی

    سلام.من مدل ۵۱۲ دارم و از کاراییش راضیم هم پودر و هم ژل و هم قرص رو استفاده کردم راضی بودم کمترین زمان شستشو تا ۳۸ دقیقه و ۵۹ دقیقه روی برنامه توربو داره که میشه استفاده کرد ازش.از توصیحات خوبتون ممنونم

  • بابیروس
    بابیروس

    حتما باید قرص یا ژل باشه

  • زینب سرباز
    زینب سرباز

    سلام.من ازین ظرفشویی دارم با منوی انگلیسی.تو برنامه توربو گذاشتم بعد اتمام ظرفا خیلی خیلی داغ بود نمیشد دست زد.از چیه؟ و سوال دیگه برنامه اکو خیلی طولانیه ظرفا مخصوصا چینی رنگاش اسیب نمیبینه؟؟

  • نگین
    نگین

    سلام، میشه لطف کنید بگید چطوری این زمان رو تنظیم‌میکنید؟ من میزنم‌توربو ولی ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه کار میکنه

  • Sara
    Sara

    ببخشید این مدل ظرفشویی رو تازه خریدم یه سوال داشتم آیا به نمک ظرفشویی نیاز داره؟بریزم داخلش؟

  • فرنوش
    فرنوش

    سلام اونایی که turbo براشون ۱ساعت و ۴۰ دقیقست باید extra dry رو خاموش کنن که تایمش میشه ۵۹ دقیقه

  • نازلی
    نازلی

    میوه شور یا شستوشوی با آب سرد چطوری در این مدل فعال میشه

  • لیدا پاریاب
    لیدا پاریاب

    با سلام کدوم دکمه قفل کودک ظرفشویی ال جی رو فعال میکنه؟

  • امیر عسگری
    امیر عسگری

    ظرفشویی ۵۱۲، گزینه توربو رو که سه ثانیه میگیرم شستشوی سریع ۳۸ دقیقه فعال میشه ، ایا در این برنامه شستشوی سریع گزینه نیم طبقه فعال میشود که ظروف کم تعداد رو شست؟ در ضمن مدل ۱۴۵۲ ال جی گزینه نیم طبقه اش فعال میشه با وجود اینکه مدل قدیمیتر نسبت به ۵۱۲ است،

  • امیر عسگری
    امیر عسگری

    چرا گزینه شستشوی نیم طبقه زمانش سه ساعته با توجه به کم بودن ظروف

  • امیر عسگری
    امیر عسگری

    چطور میشه برنامه جدید به برنامه های شستشوی ظرفشویی ۵۱۲ اضافه کرد لطفا کاربردی توضیح بفرمایید، متشکرم

  • صبا بی نظیر
    صبا بی نظیر

    ال جی ۵۱۲ رو تازه گرفتم چرا ظرفا کامل خشک نمیشه؟

  • مهدیار
    مهدیار

    سلام من خریدم و تصب کردم تازه روشن کردم که اب از زیر دستگاه میاد بیرون چکار کنم

  • مهدی
    مهدی

    ظرف شویی الجی 512تازه گرفتیم.چرا ظرف ها خشک نمیشن.ایا دستگاه مشکل داره؟

  • Soroor
    Soroor

    سلام ببخشید من حدود 1ماهه ماشین وروز اول نمک ریختن خودم هم چندروز پیش باز ریختم اما الان ظرفها موقع تموم شدن رسوب و لکه انگار مواد شوینده روش میمونه لطفا راهنمایی کنید

  • مجتبی کسمایی
    مجتبی کسمایی

    نزدیک ۶ ماه است این دستگاه را تهیه کردم اصلا ظروف را خوب نمیشوره و روی ظروف لکه های سفید است و تمام منوهای شستشوی آن زمان بالاست . در ضمن پودر ظرفشویی درون آن میریزم حالا نمیدونم برای پودر هست این بد شستنش با چیزه دیگه ای ؟؟؟!!!!

  • فاطمه
    فاطمه

    عالی بود دوستان این مدل ظرفشویی عالیه و فقط بلید کار باهاش رو یاد بگیرین برای قطره های اب باید بگم‌بعد از اتمام کار و زدن آهنگ اتمام توسط ماشین درب ماشین رو یک دفعه باز نکین چون عمل تصعیدایجاد میشه و بخارتبدیل به قطرات آب میشه بهتره کمی درب ماشین رو باز کنید و اجازه دهید بخار ها بیرون بره بعددرب رو کامل باز کنید این جوری اصلا داخل ظرفها و ماشین خیس نمیشه

  • مریم خسروانی
    مریم خسروانی

    بسیار عالی ممنون ازینکه اینقدر قشنگ توضیح دادید

  • مهدیه
    مهدیه

    سلام ظرفشویی رو خودمون نصب کردیم برای اینکه ببینم کار میکنه نمک و ریختم و دکمه خودکار زدم ک کار کنه اما اون علامت برفی رو ماشین چشمک میزنه، بعد از دو دیقه از کار میفته و کار نمیکنه مشکل از چیه؟؟؟؟ نمک و با قاشق هم زدم ولی بازم کار نمیکنه

  • ذوالفقار
    ذوالفقار

    ممنون ازتوضیحاتتون خیلی کمک کرد فقط دوستانی که تازه ماشین را نصب میکنن ومخزن نمک را پرمیکنن باید اولین بار مخزن را آب هم بریزند بعد روشن کنن وچراغ چشمک زن که ستاره داره مربو به مخزن مایع مکمل هست که باید پربشه

  • فاطمه
    فاطمه

    سلام منم تازه این ماشین وخریدم برای اینکه زمانشو کمتر کنید باید سه ثانیه توربو رو نگه دارید وگزینه اکسترا دری رو خاموش کنید

  • فاطمه
    فاطمه

    سلام منم تازه این ماشین وخریدم برای اینکه زمانشو کمتر کنید باید سه ثانیه توربو رو نگه دارید وگزینه اکسترا دری رو خاموش کنید

  • فاطمه
    فاطمه

    سلام منم تازه این ماشین وخریدم برای اینکه زمانشو کمتر کنید باید سه ثانیه توربو رو نگه دارید وگزینه اکسترا دری رو خاموش کنید

  • محمود حسین پور
    محمود حسین پور

    سلام. عالی بود. سوالی خدمتتان داشتم. آیا آب ورود به ماشین لباسشویی ۵۱۲ ال جی می توان به آب گرم وصل کرد؟ دمای آب آبگرمکن ۵۰ درجه

  • سیما اصفهانی
    سیما اصفهانی

    من بین این ماشین ظرف شویی و زیروات و دوو موندم تورو خدا کمکم کنین میگن این ماشین اگه خراب بشه خدمات پس از فروش نداره

  • فروشگاه بابیروس
    فروشگاه بابیروس

    ظرفشویی ال جی جزو بهترین مدل های موجود تو بازاره که کمتر برندی می تونه با اون رقابت کنه. خود شرکت ال جی محصولات خودشو با اطمینان کامل تا 10 سال گارانتی می کنه که این نشان از کیفیت برتر محصولاتشه. اگرم مشکلی پیش بیاد تو همه شهرهای ایران قطعات و خدمات پس از فروش ال جی به وفور پیدا میشه پس ال جی می تونه بهترین گزینه برای خرید باشه.

  • روح اله طهماسبی
    روح اله طهماسبی

    سلام .من ۵۱۲دارم ۵ماه . بعد از شستن ارورne میده .سویچ رو تعویض کردیم البته سالم بود . موتور هم چک شد کار میکرد سالم بود اما هنوز ارور میده . مشکل چیه ؟؟؟؟؟

  • نیلای
    نیلای

    سلام من دیروز ۵۱۲ خریدم قسمت منو چون وصل نشده نوشته های برنانه دیده نمیشه ولی تو اینترنت تمام برنامه ها مشخصه، یعنی برای من ظاهرش فرق داره؟ همچنین زیر علامت الجی ، ساخت کره نوشته شده در حالی که هر چقدر تو اینترنت میبینم اصلا madin koreنوشته نشده یعنی برای من تقلبیه؟

  • در جواب نیلای
    در جواب نیلای

    متاسفانه شما ظرفشویی اصلی نخریده اید.

  • حمیده توسلی
    حمیده توسلی

    دوستانی که پرسیدن چطور در حالت turbo کمتر از یکساعت بشه باید یک لحظه دکمه extra dry رو نگهدارید اکسترا درای کم میشه و میشه ۵۸ دقیقه

  • فاطمه نیکمرام
    فاطمه نیکمرام

    ماشین ظرفشویی من مدل512dfbهست و منو و دکمه هاش کانلا فرق میکنه و اصلا کارایی باهاش رو بلد نیستم فقط رو یک منو شستو شو تنظیم میشه ک اونم سه ساعته لطفا راهنماییم کنین

  • مهسا
    مهسا

    سلام خسته نباشید ساعت دقیقه ماشین ظرف شوییی ال جی ۵۱۲ چگونه هستش لطفا دانه‌هایی کنید

  • منصوره
    منصوره

    سلام من ظرفشوییم بعد از تمام شدن شستشو خودکار خاموش نمیشه البته قبل خاموش میشد الان دو سه بار که نمیشه چکار کنم؟

  • شیما
    شیما

    سلام من ماشین ظرفشویی ال جی ۵١٢ رو چهارماهه خریدم بسیار عالی و تمیز کار میکنه از قرص کانادایی استفاده میکنم در حالت توربو و اکسترا درای دکمه توربو رو چندثانیه فشار دهید زمانش میشه یک ساعت و بیست دقیقه اهنگ پایانی رو که زد در ماشین رو خیلی کم باز کنید بخارات خارج بشن بعد از چند دقیقه همش رو باز کنید هم ظرفها هم ماشین خشک و تمیزن

  • کیمیا
    کیمیا

    سلام لطفا درمورد چیدن ظرفها یک فیلم یا توضیح بدهید

  • فرجی
    فرجی

    با سلام .درصورت امکان علت عمل نکردن دگمه چی میتونی باشه. سپاس

ثبت دیدگاه شما