تمام آنچه که باید از لباسشویی F4J6 الجی بدانید

تمام آنچه که باید از لباسشویی F4J6 الجی بدانید

نگاه کلی به F4J6VYP2S

ماشین لباسشویی F4J6VYP2 که بیشتر با نام F4J6 و یا فقط J6 شناخته می شود محصول شرکت الجی است  که در دو رنگ سفید (F4J6VYP2W ) و نقره ای (F4J6VYP2S ) در بازار موجود است. این لباسشویی 9 کیلویی با موتور دایرکت درایو ، تکنولوژی بخار، قابلیت اضافه کردن لباس های فراموش شده، شستشوی بهینۀ انواع پارچه ها با 6 حرکت تعریف شده و مراقبت بیشتر از آنها، لرزش کمتر و نتیجتا سروصدای کمتر و هزاران قابلیت دیگر یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین ماشین های لباسشویی شرکت  الجی است و به همین دلیل آن را برای بررسی و تشریح بیشتر انتخاب کردیم. در این پست به بررسی اجزای این لباسشویی، منو، قابلیت ها و برنامه های آن می پردازیم.

قیمت خرید لباسشویی F4J6 در بانه

کنترل پنل F4J6VYP2W

راهنمای کار با لباسشویی 9 کیلویی J6 الجی

  1. دکمۀ روشن/خاموش (Power Button):
    برای روشن/خاموش کردن ماشین لباسشویی بایستی این دکمه را فشار دهید.

  2. دکمۀ شروع/مکث (Start/Pause Button):
    از این دکمه برای شروع چرخۀ شستشو و یا برای توقف آن استفاده می شود. پس اگر به هردلیلی چرخۀ شما بایستی توقف کند از دکمۀ پاور استفاده نکنید! باید از این دکمۀ شروع/مکث استفاده شود.

  3. صفحه نمایش (Display):
    در این قسمت که بهنگام روشن شدن لباشویی فعال می شود تنظیمات مربوطه و روال انجام شستشو را می توانید ببینید. زمان باقیمانده، وضعیت شستشو، پیام ها و ارورهای احتمالی و کلیۀ تنظیمات و گزینه های مربوطه را در اینجا باید ببینید و کنترل کنید.
    این صفحه نمایش تخمین زمان باقیمانده را همواره به شما نشان می دهد. همچنین هنگامی که در حال انداختن لباس در دیگ هستید وزن آن را محاسبه و وقتی به حداکثر ظرفیت رسید چشمک می زند و در واقع به شما می گوید که دیگر لباس اضافه نکنید.

  4. دستگیره یا دکمۀ تنظیم برنامه (Programme Knob):
    از طریق چرخش این دکمه می توانید به چرخه ها و در واقع نوع شستشوی لباسهایتان دسترسی داشته باشید. دکمه را بر روی هر چرخه ای که تنظیم کنید چراغ مربوط به آن برنامه روشن می شود.

  5. گزینه ها (Options):
    این قسمت به شما امکان می دهد تا یک برنامۀ اضافی انتخاب کنید و هنگامی که آن را انتخاب کردید چراغ مربوط به آن روشن خواهد شد. پس این دکمه ها انتخاب می شوند تا عملی به چرخه ای که انتخاب کردید اضافه شود.

     

برنامه های شستشو در J6

برنامه توضیح کوتاه نوع پارچه دمای مناسب حداکثر بار
Cotton با ترکیب حرکات مختلف درام عملکرد بهتری ارائه می دهد. لباس های رنگی
(پیراهن، لباس راحتی و خواب، پیژامه و..) و لباس زیر.
40°C  
+Cotton برای وقت هایی مناسب است که می خواهید لباس های زیادی را با مصرف انرژی پایین بشویید. 60°C
Easy Care برای لباس هایی مناسب است که بعد از شستشو نیاز به اتو نداشته باشند. پلی استر، آکریلیک و پلی آمیدها 40°C 3کیلوگرم
Mix برای شستشوی ترکیبی لباس هایی که همزمانی آنها ایراد نباشد (لباس هایی که رنگ پس ندهند) برای انواع پارچه مناسب است بجز الیاف های خاص مانند ابریشم و پشم، حریر ظریف، لباس ورزشی، لباس های تیره. 40°C
Allargy Care لباس هایی برای شستشو با آب داغ. کتان، برگ بالش و ملحفه، روتختی و.. . 60°C
Duvet برای شستشوی اقلام بزرگ مانند روکش مبل و روکش تخت خواب و.. که جدای از پارچه یک بافت نرم داخل خود دارند. مثلا یک بالش کامل، نه فقط برگ آن. انواع ملحفه (بجز الیاف خاص و ظریف مانند ابریشم و پشم و..) و بالش های پُر و.. 40°C 1 واحد
Sport Wear مناسب برای لباس های ورزشی لباس های گیاهی که از الیاف طبیعی درست شده اند. 2کیلوگرم
Baby Steam Care برای لباس های کودک آغشته به انواع لکه ها، مخصوصا لکه های دارویی و پروتئینی این برنامه بهترین کارایی را دارد. انواع لباس های لطیف و نرم کودک 60°C 4کیلوگرم
Silent Wash این برنامه با لرزش و سروصدای کمتر موجب صرفه جویی در مصرف برق می شود. لباس های رنگی، انواع لباس های خواب و لباس زیر و.. . 40°C 4.5کیلوگرم
Dark Wash برای لباس های رنگی و تیره مناسب است و به پیشگیری از رنگ زدایی بسیار کمک می کند. انواع لباس های رنگی و تیره بویژه لباس هایی که خودتان می دانید که با شستشو رنگشان می رود. 20°C 2کیلوگرم
Quick 30 مناسب برای شستشوهای سریع، مخصوصا زمانی که حجم لباس هایتان کم است. لباس های با رنگ ملایم و روشن 20°C
Gentle Care برای الیاف ظریف قابل شستشو که هم با دست هم با ماشین قابل شستشو هستند. مثلا پشم های قابل شستشو، لباس زیر زنانه و.. . پشم، لباس های ظریف و آسیب پذیر. 20°C 1.5کیلوگرم
Stain Care برای شستن لباس هایی مناسب است که چند نوع مختلف لکه بر روی آن باشد مانند لکۀ شراب، آبمیوه، خاک و.. . این برنامه دمای آب را مرحله مرحله افزایش می دهد بهمین خاطر قادر به پاک کردن انواع لکه است. پارچه های با ترکیبی از پنبه که ظریف هم نیستند. 40°C 3کیلوگرم
Download Cycle برای استفاده از برنامه های قابل دانلود تعبیه شده است. شما می توانید جدای از برنامه های موجود خودتان برنامه دانلود کرده و از آن استفاده کنید. اگر شما هیچ برنامه ای را دانلود و استفاده نکرده باشید بطور پیشفرض Rinse+Spin است.

 

نکتۀ بابیرُز: در کار با ماشین لباسشویی مناسب ترین دما را برای برنامه های شستشو انتخاب کنید تا ضمن گرفتن بهترین نتیجه و رضایتمندی کامل از شستشو به طول عمر لباس هایتان کمک کرده باشید. می توانید هنگام شستشو به برچسپ های موجود روی لباس دقت کنید و دمای مناسب شستشوی آن را بخوانید.

آپشن های اضافی برنامه های J6

گزینه ها و آپشن های اضافی به تفکیک برنامه:

برنامه Time Save Intensive +Rinse Delay End Crease Care Pre Wash
Cotton
+Cotton  
Easy Care
Mix
Allergy Care    
Baby Steam Care    
Silent Wash    
Duvet    
Sports Wear    
Dark Wash    
Quick 30  
Gentle Care      
Stain Care    

 

نکتۀ بابیرُز: این آپشن ها بطور اتوماتیک در چرخه های شستشوی لباسشویی F4J6  گنجانده شده اند و شما نمی توانید  آنها را تغییر دهید!

1- Time Save:
از این گزینه برای کاهش زمان برنامه های شستشو در لباسشویی F4J6 استفاده می شود. این گزینه بهتر است که در بارهای سبک استفاده شود.

(طرز استفاده: 1-دکمۀ Power لباسشویی را فشار دهید. 2-برنامۀ شستشوی موردنظرتان را انتخاب کنید. 3-دکمۀ Time Save را فشار دهید. 4-دکمۀ Start/Pouse یا همان توقف/مکث را فشار دهید تا لباسشویی شروع به کار کند.)

2- Intensive :
اگر فکر می کنید که لباستان بشدت آلوده هستند از این گزینه حتما استفاده کنید و از نتیجۀ جادویی آن لذت ببرید.

(طرز استفاده: 1-دکمۀ Power را فشار دهید. 2-برنامۀ شستشوی موردنظرتان را انتخاب کنید. 3-دکمۀ Intensive را فشار دهید. 4-دکمۀ Start/Pouse را فشار دهید تا لباسشویی شروع به کار کند.)

3- +Rinse
از این گزینه برای اضافه کردن یک بار آبکشی اسفاده می شود.

(طرز استفاده: 1-دکمۀ Power را فشار دهید. 2-برنامۀ شستشوی موردنظرتان را انتخاب کنید. 3-دکمۀ +Rinse را فشار دهید. 4-دکمۀ Start/Pouse را فشار دهید تا لباسشویی شروع به کار کند.)

4- Delay End :
شما می توانید این تاخیر پایانی را تنظیم کنید تا شستشو در زمان مورد نظر شما به اتمام برسد. توجه داشته باشید این دیلی تایم زمان تاخیر پایان چرخه است نه شروع آن!

(طرز استفاده: 1-​​دکمۀ Power را فشار دهید.​ 2-برنامۀ شستشوی موردنظرتان را انتخاب کنید. 3-دکمۀ Delay End را فشار داده و زمان را تنظیم کنید. 4-دکمۀ Start/Pouse را فشار دهید تا لباسشویی شروع به کار کند.)

5- Crease Care :
این گزینه که برای جلوگیری از چین و چروک شدن لباس است که نتیجۀ آن فوق العاده است و کار اتوکشی شما را بسیار راحت تر می کند.

(طرز استفاده: 1-​​دکمۀ Power را فشار دهید.​ 2-برنامۀ شستشوی موردنظرتان را انتخاب کنید. 3-دکمۀ Crease Care را فشار دهید. 4-دکمۀ Start/Pouse را فشار دهید.)

6- Pre Wash :
اگر لباسهایتان بسیار کثیف هستند توصیه می کنیم حتما از این گزینه استفاده کنید و یک پیش شستشو داشته باشید.

(طرز استفاده: 1-​​دکمۀ Power را فشار دهید.​ 2-برنامۀ شستشوی موردنظرتان را انتخاب کنید. 3-دکمۀ Pre Wash را فشار دهید. 4-در نهایت دکمۀ Start/Pouse را فشار دهید.)

ارورهای لباسشویی F4J6 و دلایل آن

گاهی اوقات بدلیل استفادل نادرست از لباسشویی و یا بدلیل اشکالات فنی با خطاهایی مواجه می شویم که باید هرچه زودتر آنها را رفع کنیم. ارورها در لباسشویی الجی با اختصارات و علائم خاصی نشان داده می شوند و هر کدام معنای خاص خود را دارند. در جدول زیر علائم مربوط به این خطاها و دلایل شایع و راه حل های آن را آورده ایم.

(در جدول زیر علامت های بالایی ارورها مربوط به لباسشویی هایی می باشد که دارای صفحه نمایش LCD هستند و علائم دیجیتالی پایینی مربوط به لباسشویی های با صفحه نمایش LED می باشد.)

 

علامت ارور دلیل راه حل
معنی ارورهای لباسشویی f4j6 الجی آبرسانی کافی نیست. شیرهای آب را بررسی کنید.
شیرهای آبرسانی کاملا باز نیستند. شیر را کاملا باز کنید.
شلنگ های آبرسان پیچ خورده اند. شیلنگ ها را صاف و مرتب کنید.
معنی ارور UE در لباسشویی F4J6 الجی بار لباسشویی بسیار کم است. چند تکه لباس اضافه کنید تا به تعادل برسد.
بار لباسشویی بیشتر از ظرفیت آن است. چند تکه از لباس ها را بردارید تا به تعادل برسد
لباسشویی j6 دارای سیستم تشخیص و تصحیح عدم تعادل است.
در صورتی که موارد بزرگ مانند تشک را داخل آن بیندازید
این سیستم ممکن است چرخش را بطور کلی قطع کند.
بار را مجددا تنظیم کند تا چرخش مناسب انجام شود.
معنی ارور 0E در لباسشویی F4J6 الجی شلنگ تخلیه یا جرم گرفته یا پیچ خورده است. شلنگ را تعویض و یا جرم گیری و تمیز کنید.
فیلتر تخلیه مسدود شده است. فیلتر تخلیه را تمیز کنید. هرچند وقت یک بار بهتر است که فیلتر تمیز شود.
معنی ارور DE در لباسشویی J6 الجی و راه حل های آن مطمئن شوید که درب باز نیست. امکان دارد که آن را نبسته نباشید. درب را بطور کامل ببندید. اگر ارور رفع نشد با پشتیبانی تماس بگیرید.
معنی خطای tE در لباسشویی F4J6 الجی و روش رفع آن خطای کنترلی لباسشویی را خاموش و کلا از برق بکشید و با پشتیبانی تماس بگیرید.
معنی ارور FE در لباسشویی الجی بدلیل معیوب بودن شیر آب، آب بیش از حد وارد لباسشویی شده است. ابتدا شیر آب را ببندید، سپس لباسشویی را از برق بکشید و با پشتیبانی تماس بگیرید.
معنی ارور PE در لباسشویی الجی و روش رفع آن وجود نقص در سنسور بررسی سطح آب. قبل از هرکاری شیر آب را ببندید. سپس لباسشویی را از برق بکشید و با نمایندگی تماس بگیرید.
دلیل خطای LE در لباسشویی F4J6 الجی موتور لباسشویی داغ کرده است. اجازه دهید تا لباسشویی به مدت 30 دقیقه استراحت کند تا موتور خنک شود سپس لباسهایتان را بشورید.
علت خطای AE در لباسشویی J6 الجی و رفع آن نشت آب با خدمات لباسشویی تماس بگیرید و آن را هرچه زودتر تعمیر کنید.
معنی ارور DHE در لباسشویی J6 الجی و رفع آن خشک نمی کند. با خدمات تماس بگیرید و هرچه زودتر جان لباسشوییتان را نجات دهید.

جمع بندی و توصیه های خرید F4J6VYP2S

اگر قصد خرید لباسشویی دارید بررسی لباسشویی F4J6VYP2W خالی از لطف نیست. این ماشین لباسشویی با ظرفیت 9 کیلوگرم و سیستم شستشو با بخار هر خریداری را به سمت خود جذب می کند. موتور دایرکت درایو و کم مصرف و بی سر و صدای F4J6VYP2S از طرفی دیگر میل به خرید این لباسشویی را دو چندان می کند. قیمت لباسشویی 9 کیلویی J6 هم نسبتا مناسب است. پس دلایل زیادی برای خرید لباسشویی 9 کیلویی J6 وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد لباسشویی F4J6VYP2S با بابیرُز تماس بگیرید.

قیمت خرید لباسشویی F4J6 در بانه

2 دیدگاه

  • Mojtaba
    Mojtaba

    سلام.لباسشوی نه کیلوی مدل j6گرفتم وقتی استارت میشه کار میکنه مشکلی نداره ولی وقتی تایمر به ۱۳دقیقه میرسه استوپ میشه و کار نمیکنه که باید از برق بکشم و بعد از مدتی دوباره راه اندازی کنم میشه راهنمایی کنید

  • زینب حسن زاده
    زینب حسن زاده

    سلام.ماشین لباسشویی من ۹کیلو هست مدل جدید v5دوهفته میشه گرفتیم. وقتی لباس داخلش میندازیم ن زیاد ن کم.متوسط. وقتی ماشین بکار میفته.شستو وابکشی روانجام میده روی خشکن ک میرسه بعضی وقتا روی بعضی تایمرهای خشکن ب اندازه ۲۰ الی ۲۵دقیقه گیر میکنه و ارور UEرو میده.وقتی ۲الی۳تیکه رو ک درمیاریم دوباره کمله استارت رو میزنیم.بکار میفته.بنظرتون این دلیل خاستی داره. لباس هم داخلش کمه وب اندازه میندازیم جوری ک دیگ ماشین لباسشویی نصفش کاملن خالی میمونه.ولی وقتی روی دور خشکن میاد در حال کارکردن روی تایمرخشکن گیر میکنه انقدر میچرخه ک بد خودش ارور میده.این دلیل خاستی داره ایا؟؟لطفا راهنمایی کنید؟

ثبت دیدگاه شما