آخرین اخبار از پلی استیشن 5

آخرین اخبار از پلی استیشن 5

PS5 کی به بازار می آید؟

همانطور که می دانید ما به آخرهای نسل چهار پلی استیشن های سونی رسیده ایم و وقت آن رسیده است که سونی با پلی استین 5 ما را سورپرایز کند. اگرچه بسیاری از رسانه ها با PS5 از آن نام برده اند ولی هنوز معلوم نیست که آیا ورژن دیگری از PS4 خواهد بود و یا PS5 و یا هر نام دیگری. تنها چیزی که برای ما اهمیت دارد این است که شرکت سونی دارد روی یک کنسول جدید کار می کند.

این بدون اغراق است که می گویند احتمال اعتیاد به PS5 خیلی بالاست. سونی می خواهد رقیب خودش را با این نسل از کنسول بازی از آب بکشد.
سونی در آخرین گزارش خود در آوریل 2019 تایید کرد که تا 12 ماه آینده پلی استیشن 5 عرضه نخواهد شد. و این بدلیل سخت افزارهای جدید و خاص است اما گفته شده است که PS5 در طراحی زیاد با PS4 فرق ندارد.
ما انتظار داریم که:

  1. PS5 در اواخر سال 2019 معرفی شود.

  2. از آنجا که کریسمس یکی از دوره های مهم فروش است احتمالا این معرفی در کریسمس اتفاق می افتد.

  3. مایکل پتچر که از تحلیل گران صنعت است اظهار کرده است که این کنسول در 2020 معرفی خواهد شد.

PS5 کی به بازار می آید

مشخصات PS5

فهرست مشخصات سخت افزاری و ویژگی ها و بازی های PS5 بطور قابل توجهی چشم گیر است! در 16 آوریل 2019 سایت تکنولوژی ایالات متحده یک مصاحبۀ اختصاصی با معمار برجستۀ PS5 سونی "مارک کرنی" داشت و اطلاعیۀ رسمی که دربارۀ PS5 منتشر کرد شامل اطلاعات زیر است:

کرنی تاکید کرد که کنسول نسل بعدی سونی در 2019 راه اندازی نخواهد شد.

♦ CPU یا همان پردازندۀ PS5 بر پایۀ نسل سوم پردازنده های Ryzen AMD است و دارای هشت هسته از معماری جدید 7nm Zen2 است.

♦ کرنی به تراشۀ AMD در PS5 اشاره کرد که دارای یک دستگاه صوتی 3D سفارشی است که صدای بسیار جذاب درون بازی را ارائه می دهد.

♦ هدست پلی استیشن VR با PS5 سازگار است و اینکه آیا برای VR هدست جدیدی در حال ورود است یا خیر چیزی نگفته است.

♦ CPU و GPU ی پلی استیشن 5 تراشه های AMD هستند که قادر خواهند بود از صوت 3 بعدی، گرافیک 8K و ردیابی اشعه پشتیبانی کنند! قابلیت هایی که در حال حاضر تنها در در رایانه های بسیار قدرتمند یافت می شوند! 

گرافیک 8k در PS5

♦ PS5 همچنین بجای دیسک سخت (هارد دیسک HDD ) از SSD استفاده می کند. این باعث می شود که زمان بارگیری بطور قابل توجهی در مقایسه با PS4 کاهش یابد. به نقل از سونی محتویاتی که در PS4 در 18 ثانیه بارگیری می شود در PS5 در کمتر از 1 ثانیه انجام می شود!!

♦  PS5 از دیسک های بلو-ری و بازی های آنلاین نیز پشتیبانی می کند.

♦ پلی استیشن 5 در حال استفاده از تکنولوژی Eye Tracking در هدست خود است و این راه را برای طرح های حساس و بصری در بازی های واقعیت مجازی فراهم می کند.

♦ در این گفتگو به سهولت در پخش بازی در PS5 اشاره کرد. دیسک های بلو-ری ، بازی هایی که خودتان دانلود می کنید، بازی های آنلاین و.. همگی قابل استفاده خواهند بود

♦ مشارکت سونی با مایکروسافت در تکنولوژی ابر (Cloud) برای محتوای بازی ویدئویی و هوش مصنوعی نیز مطرح شد. مایکروسافت دارای بیش از 50 مرکز داده در سطح جهانی است که بیش از سه برابر تعداد فعلی برای PS5 است.

♦ سونی تمایل دارد در سیستم عامل های تلفن همراه برای PS5 سرمایه گذاری کند، در حال حاضر پلی استیشن حداقل رزولیشن 1080p را در آینده پشتیبانی می کند.

مشخصات و ویژگی های PS5

بازی های PS5

در کنفرانس 2018 در برگن سرپرست های استودیو در مورد بازی ای صحبت کردند که حاوی اسلایدهایی با عبارت "گرافیک غنی و واقع گرایانه بر روی تکنولوژی نسل بعدی" بود. این میتواند به معنای چیزهای زیادی باشد که PS5 باید یکی از آن ها باشد. 

بازی های پلی استیشن 5

با توجه به قدرت فوق العادۀ PS5 و پیشرفت در طراحی نرم افزار؛ بازی های آینده در زمین هایی اجرا خواهند شد که از لحاظ واقع گرایی و جزئیات بالادست ندارند. احتمالا ما بازی هایی را به کیفیت فیلم های هالیوودی بازی خواهیم کرد.

کیفیت بازی های پلی استیشن پنج

دیزاین PS5

متاسفانه دسترسی به بخش طراحی و مهندسی PS5 سونی تاکنون امکان پذیر نبوده است و ما در حال حاضر شاهد هیچ تصویر واقعی از PS5 نیستیم. با توجه به مفاهیمی که درمورد PS5 ارائه شده و با توجه به سابقۀ سونی چیزی که احتمال می رود سریعی نازکی و باریکی و کوچکتر شدن در PS5 است. چیزی که از سونی در PS5 انتظار می رود جاسازی یک صفحۀ لمسی است؛ شبیه به عکسی که در زیر آورده شده است.

طراحی PS5

قیمت PS5 چقدر خواهد بود

آخرین پیش بینی تحلیل گران از قیمت PS5 به 499 دلار رسیده است. و اینکه آیا درست است یا خیر آیا فقط یک شایعه است نمی دانیم ولی این رقمی است که در چندین منبع آمده است. اگر نگاهی به پلی استیشن قبلی داشته باشیم می بینیم که قیمت PS4 در ابتدا 349 دلار در نظر گرفته شده بود ولی هنگام عرضه با قیمت 259 دلار به فروش رسید و بعد از آن PS4 Pro با قیمت ابتدایی 349 دلار به فروش رسید. این احتمال برای PS5 هم وجود دارد. پس 499 دلار چیزی است که همه می گویند و قیمت دقیق آن هنوز معلوم نیست.

قیمت احتمالی پلی استیشن 5

واقعیت مجازی در PS5

سونی اولین سازندۀ کنسول با قابلیت پشتیبانی از واقعیت مجازی است و اکنون نیز یکی دیگر از بحث های داغ پیرامون PS5 پشتیبانی از واقعیت مجازی است. 

واقعیت مجازی در PS5

اگر به خاطر داشته باشید در مصاحبۀ کرنی آورده بودیم که این معمار تاکید کرده بود که هدست اصلی PSVR با PS5 سازگار خواهد بود و این از شایعه بودن پشتیبانی از واقعیت مجازی می کاهد.

سازگاری PS5 با PS4

یکی دیگر از شایعات موجود در مورد PS5 سازگاری آن با نسخه های قبلی پلی استیشن است. به این معنی که کتابخانه های بازی می تواند به روزهای شکوهمند اواسط دهۀ 90 بازگردند. پس شما می توانید تمام بازی های PS4 قدیمی خود را روی PS5 نیز اجرا کنید. "مارک کرنی" معمار سیستم PS5 اظهار داشت که کنسول آینده با عنوان های PS4 موجود سازگار است چون معماری آنها شبیه به هم است ولی هنوز تایید نکرده است که آیا این سازگاری کل کتابخانه و تجربیات موجود را شامل می شود یا خیر.

جدیدترین اخبار پلی استیشن پنج

سبقت PS5

اگرچه ما بطور ناخوداگاه بی صبرانه اخبار مربوط به انتشار PS5 را دنبال می کنیم اما نمی توانیم که تا ورود آن PS4 را نادیده بگیریم! PS4 هنوز در بازار جدید است و رقبای خودش را دارد.
به نظر می رسد که مایکروسافت نسل بعدی کنسول خود را قبل از سونی عرضه کند و Xbox خود را در رقابت قرار دهد اما با این حال سونی با در نظر گرفتن زمان بیشتر برای توسعۀ PS5 در طولانی مدت موفق تر خواهد بود.

تاریخ انتشار PS5 و قیمت آن

ممکن است PS5 آخرین کنسول باشد؟

هر روز به تعداد بازی های آنلاین و مخاطبان آن افزوده می شود و احتمال جایگزینی کامل با کنسول های سنتی وجود دارد. بازی های آنلاین در طول زمان برای بازیکنان بیشتری در دسترس خواهد بود ولی بدلیل مشکلات اینترنتی موجود بازار کنسول های سنتی با رسانه های فیزیکی همچنان قوی است و فعلا توانسته است جایگاهش را حفظ کند.

بازی آنلاین در پلی استیشن 5

PS5 وارد بازار شد

بالاخره بعد از انتظار طولانی سونی PS5 را تولید و روانه بازار کرد. PS5 وارد بازار بانه شد و در فروشگاه بابیرُز موجود است! برای دیدن جزئیات دقیق و مشاهده محصول بر روی عکس زیر کلیک کنید.

قیمت خرید PS5 در بانه

0 دیدگاه

ثبت دیدگاه شما