کاربرد NFC در لباسشویی و ظرفشویی

کاربرد NFC در لباسشویی و ظرفشویی

NFC چیست

حتما این روزها کلمۀ NFC به گوشتان خورده است چه در زمینۀ گوشی چه لپتاپ چه حتی لباسشویی ظرفشویی و هر وسیله الکتریکی دیگری.. و این سوال برایتان پیش آمده است که NFC یعنی چه؟ چگونه کار می کند چه کاربردی دارد و.. که در این پست به تشریح آن می پردازیم.
NFC مخفف عبارت Near Field Communication به معنای ارتباط با فاصله نزدیک (ارتباطی با شعاع کم) است و همانطور که از نامش پیداست برای برقراری ارتباط بین دستگاه های سازگار با این تکنولوژی بکار می رود. ان اف سی به تلفن هوشمند تبلت و سایر دستگاه ها اجازه می دهد که به راحتی داده ها را با هم به اشتراک بگذارند.
NFC تکامل یافتۀ تکنولوژی RFID و بسیار شبیه به آن است با این تفاوت که NFC برای ارتباطات نهایتا 4 اینچ طراحی شده است و اکثرا شعاع کوچک ان اف سی را یک مزیت امنیتی محسوب می کنند و همین مورد یکی از دلایلی است که NFC بعنوان یک جایگزین امن برای کارت های اعتباری بشمار می رود. NFC در کاربردهای خاص حتی می تواند فیلم، عکس، اطلاعات تماس و.. را بین دو دستگاه انتقال دهد.
انواع گوشی های هوشمند امروز، لپتاپ ها و تبلت ها، خوانندگان کارت های حمل و نقل عمومی و پایانه های پرداخت لمسی و.. نمونه های بارز از استفادۀ NFC هستند که حتما دیده اید اما در این مطلب ما نگاهمان را به کاربرد این تکنولوژی در ماشین لباسشویی و ظرفشویی دقیق تر می کنیم.

کاربردهای NFC

NFC چگونه کار می کند

حالا که فهمیدیم ان اف سی چیست ببینیم که این تکنولوژی چگونه کار می کند. درست مانند بلوتوث، وایفا و سایر سیگنال های بی سیم دیگر، NFC نیز بر اساس اصل ارسال اطلاعات بوسیله امواج رادیویی کار می کند و بعنوان یک استاندارد انتقال داده بی سیم ثبت و معرفی شده است. پس باید دستگاه ها مشخصات خاصی داشته باشند تا بتوانند بطور صحیحی با هم ارتباط برقرار کنند. فناوری ان اف سی مبتنی بر ایدۀ RFID قدیمی است که از شناسایی فرکانس رادیویی استفاده می کند و برای انتقال اطلاعات از القای الکترومغناطیس استفاده می کند.
نکته: اصلی ترین تفاوت بین NFC و بلوتوث/وایفا این است که NFC به هیچ نوع جفت دستی و یا کشف دستگاه برای انتقال اطلاعات نیاز ندارد. با استفاده از NFC هنگامی که یک دستگاه سوم نیز وارد محدودۀ 4 اینچی شد اتصال بصورت خودکار شروع می شود.


کاربرد ان اف سی در لباسشویی

NFC در لباسشویی و ظرفشویی

تکنولوژی NFC در بسیاری از ماشین های لباسشویی و ظرفشویی به کار رفته است و می توان گفت که یکی از هیجان انگیزترین ویژگی های این وسایل همین قابلیت اتصال NFC است. این تکنولوژی کاربران را قادر می سازد تا با نزدیک کردن گوشی هوشمند به لباسشویی و یا ظرفشویی ، برنامه های بروزتر و بیشتری برای افزودن به برنامه های موجود در دستگاه دانلود کنند.

کاربرد nfc در لباسشویی و ظرفشویی

برنامه هایی مانند شستشوی پشم، مراقبت از کودک، شستشوی سرد و.. . پس از دانلود کافیست گوشیتان را به نماد برچسب NFC بچسپانید تا به دستگاهتان اضافه شود.
NFC همچنین برای تشخیص هوشمند نیز استفاده می شود. یعنی به شما کمک می کند تا مشکلات و ایرادات جزئی دستگاهتان شناسایی کنید و قبل از اینکه مشکلش بزرگتر شود آن را حل کنید.

 

0 دیدگاه

ثبت دیدگاه شما