بهترین تلویزیون ها برای تماشای فوتبال کدامند؟

بهترین تلویزیون ها برای تماشای فوتبال کدامند؟

اهمیت موضوع

هنگامی که به تماشای فوتبال می پردازیم چیزی که از تلویزیون می خواهیم این است که بخوبی از پس حرکات سریع بربیاید. درست است که حضور در جام ها برای بسیاری از ما امکانپذیر نیست اما انتخاب درست تلویزیون می تواند لذت تماشای زندۀ آن را برایمان برآورده کند.  اکثریت قریب به اتفاق طرفداران فوتبال از تلویزیون آن را دنبال می کنند. تلویزیون هایی که دارای صفحه نمایش نرم، حرکت آبگونه، بدون تار شدگی و هزاران قابلیت دیگر هستند که حتی خواندن شمارۀ پیراهن بازیکنان را نیز برایتان فراهم می کنند. اگرچه تلویزیون های مناسب در این زمینه بسیارند اما موارد زیر جزء آنهایی هستند که میتوان بهشان 5 ستاره داد و بخاطر کیفیت فوق العادۀ رنگ، صدا، سرعت و.. یک انتخاب عالی برای طرفداران فوتبال و بطور کلی ورزش هستند. هیچ یک از تلویزیون های زیر به طور خاص برای تماشای فوتبال طراحی نشده اند! اما در عوض تمام آن ویژگی هایی که برای تماشای فوتبال لازم هستند در آنها قرار گرفته است.

2018 انقلاب فوتبال

2018 یک سال بزرگ و در واقع یک انقلاب برای فوتبال و بطور کلی ورزش بود. جام جهانی با کیفیت 4K در iPlayer بی بی سی در دسترس بود. ارقام موجود حاکی از آن است که 1.6 میلیون نفر سعی داشتند که بازی های جام جهانی را با کیفیت 4k از بی بی سی بصورت زنده ببینند. 
تولیدکنندگان تلویزیون تلاش خود را روی انتشار تلویزیون هایی متمرکز کرده اند که لذت تماشای محتوای ورزشی را برای طرفداران دربر می گیرد. از آنجا که تلویزیون های 2019 با قیمت بالاتری راه اندازی و روانۀ بازار می شوند پس بعضی از گزینه های پیشنهادی بابیرُز به شما برخی از مدل های 2018 هستند. 
در پاسخ به این سوال که آیا تلویزیون تماشای فوتبا لزوما باید 4K باشد یا خیر باید بگوییم که تمام تلویزیون هایی که در زیر آورده ایم 4k و یا Ultra HD هستند. به این معنی که آنها از رزولوشن 2160*3840 برخوردارند (بیش از 8 میلیون پیکسل) که این چهار برابر Full HD است. این که فقط 4K را برگزیده ایم دلیل فقط عالی تر بودن آن از فول اچ دی نیست. دلیل ما رضایت 100 درصدی مشتریانمان و تجربۀ فروش در این زمینه است.
پس برای خرید یک تلویزیون فوتبالی سراغ 2018 و بعد از آن باشید و به عقب برنگردید.

بهترین تلویزیون تماشای فوتبال

LED , LCD یا OLED ؟

اقدام سریع (تاخیر کم) یک ضعف خاص برای بسیاری از تلویزیون های موجود در بازار است. تلویزیون های LCD دارای ویژگی ها و قابلیت های پیشرفتۀ بسیاری هستند و روز به روز ال سی دی از کمبودهایش کم می کند. اما حرکت ضعیف و تیزی و تاری هنگام حرکت تصویر را هنوز نتوانسته برطرف کند. پس از آن LED درصدد رفع این کمبود برآمد و بطور خاصی به مقابله با آن پرداخت. تکنولوژی پلاسما، سرعت پردازش، زاویۀ دید، سطح سیاهی و تمام عناصری که هنگام تماشای فوتبال اهمیت دارند در LED مورد استفاده قرار گرفت. ولی زیاد طول نکشید که OLED به میدان آمد و تا امروز تاج بهترین تکنولوژی مشاهده را با توجه به زاویه دید جانبی کامل بر سر دارد و هیچ مشکلی با تاری، سرعت و.. ندارد.

در حالی که تلویزیون های LED به طور کلی کمی ارزان تر هستند اما خرید OLEDها همیشه مقرون به صرفه تر خواهد بود و این به دلیل کارایی بالای آنهاست. اولد قادر به تولید رنگ های بسیار دقیق تر و کنتراست بهتر نسبت به LED است. خیلی از LED ها رنگ را بیشتر از حد معمول اشباع می کنند اما OLED رنگ های کاملا واقعی را با کیفیت بالا به نمایش می گذارد.. برتری دیگر اولد بر ال ای دی زاویه دید گشتردۀ آن است. شما که با جمع دوستان به تماشای فوتبال نشسته اید همگی به یک اندازه از آن لذت خواهید برد و تفاوتی در جای نشستن شما نیست.
پس تا اینجا فهمیدیم که تلویزیونمان برای فوتبال حتی الامکان باید اولد باشد. همچنین محصول 2018 و فورکی باشد.

ویژگی های تلویزیون مناسب تماشای فوتبال
 

لیستی از بهترین تلویزیون های فوتبالی

فاکتورهایی که در انتخاب این لیست در نظر گرفته شده است:
1) زاویۀ دید عالی بدون از دست دادن کنتراست (همه جا بهترین جا برای تماشا باشد و در هیچ زاویه ای شاهد سیاهی هایی روی صفحه نمایش نباشیم)
2) بدون وقفه، جودر و تاری در حرکت (judder همان اثر آزار دهنده است که هنگامی که جسم یا فرد به سمت صفحه حرکت می کند زمانیکه پردازش تلویزیون کندتر از شیئی است که در حال حرکت روی صفحه نمایش است، تاخیر حرکت و یا تاری ایجاد می شود.)
3) کنتراست بالا و سیاهی عمیق (قطعا شما تصویری را نمی خواهید که انگار شسته شده است ! کنتراست و سیاهی عمیق دست در دست هم مانع این می شوند و تصاویر خارق العاده برایتان به نمایش می گذارند)
4) نرخ رفرش بالا (Refresh rate یا نرخ رفرش بطور خلاصه نسبت تازه سازی تصویر را بیان میکند. و این بویژه هنگامی که صحبت از ورزش و فوتبال است اهمیتش دوچندان می شود. به طور کلی و به زبان ساده هرچه نرخ رفرش بالاتر باشد به این معنی است که تلویزیون در نمایش تصاویر و حرکات سریع، بهتر عمل می کند.)


 تلویزیون اولد B8 الجی بهترین تلویزیون فوتبال 

بهترین تلویزیون برای تماشای فوتبال و بطور کلی محتوای ورزشی تلویزیون LG B8 است. این تلویزیون دارای زاویۀ دید بسیار گسترده ای است و برای تماشای دسته جمعی فوتبال عالی است. B8 دارای زمان واکنش تقریبا لحظه ای است بنابراین در حین حرکات هیچ اثری از تاری دید در پشت بازیکنان وجود ندارد و یکنواختی بسیار خوبی دارد. این تلویزیون از HDR10 و دالبی ویژن هم پشتیبانی می کند. با اینکه این تلویزیون همینطوری هم بهترین گزینه است اما جهت اطمینان با فعال سازی دکمۀ "ورزش" بر روی کنترل می توان با خیال راحت نهایت لذت را از تماشای فوتبال برد.
بطور کلی B8 یک تلویزیون همه چیز تمام و برجستۀ ورزشی است و با اختلاف اول است. اگر شما بدنبال یک طراحی متفاوت و یا بلندگوهای بهتر هستید تلویزیون های C8 و E8 الجی نیز به همین اندازه خوب هستند.

برای خرید تلویزیون 65 اینچ B8 الجی کلیک کنید.

خرید تلویزیون 65 اینچ B8 الجی

برای خرید تلویزیون 65 اینچ E8 الجی کلیک کنید.

خرید تلویزیون 65 اینچ E8 الجی

برای خرید تلویزیون 65 اینچ C8 الجی کلیک کنید.

خرید تلویزیون 65 اینچ C8 الجی


 تلویزیون A8F سونی 

تلویزیونA8 سونی نیز یکی از گزینه های عالی تماشای فوتبال است. از مهمترین ویژگی های تلویزیون های فوتبال پشتیبانی از 4K همان UHD است که سونی از این نظر بهترین است. دلایل زیادی وجود دارند که A8 را به یک تلویزیون محبوب فوتبالی تبدیل کرده است مانند الگوریتم X-Reality PRO up-scaling ، موتور X1 Extreme و.. .این تلویزیون برای تماشای فوتبال بسیار عالی است و بدون هیچ ردی از تاری در نهایت سرعت حرکات را بصورت عالی پردازش می کند.

برای خرید تلویزیون 55 اینچ A8F سونی کلیک کنید.

خرید تلویزیون 55 اینچ A8F سونی


 تلویزیون Q7 سامسونگ 

Q7 یک تلویزیون QLED با کیفیت تصویر فورکی و شاهکار 2018 سامسونگ است. با توجه به گستره وسیع رنگ ها می تواند به طور خارق العاده ای محتوای HDR تولید کند. عملکرد آن در اتاق های بزرگ و روشن نیز عالی است و درارای انعطاف پذیری بالایی است. متاسفانه زمانی که در یک اتاق تاریک به تماشای فوتبال نشسته اید نور کم محلی قادر به پخش تصاویر به طور موثر نیست همچنین به لحاظ زاویۀ دید برای دیدن بهترین نتیجه باید مستقیما در جلوی تلویزیون نشست.
به طور کلی تلویزیون Q7 که با نام های Q7F و یا Q7FN هم شناخته شده است در نوع خود یک تلویزیون عالی برای محتوای ورزشی است و در کیفیت رنگ و سریع بودن و کنتراست تصویر فوق العاده است، ایراد آن تنها در زاویۀ دید است که به خوبی الجی عمل نمی کند. همچنین مدل های Q8 و Q9 هم در این زمینه پیشنهاد می شوند و تفاوت محسوسی با هم ندارند.

برای خرید تلویزیون 55 اینچ Q7 سامسونگ کلیک کنید.

خرید تلویزیون 55 اینچ Q7 سامسونگ


 تلویزیون X900F سونی بهترین انتخاب فوتبالی میان رده 

اگر میخواهید تلویزیونی ارزان تر از B8 بگیرید تلویزیون X900F بهترین تلویزیون در رده متوسط است. این تلویزیون دارای کیفیت تصویر عالی است و بازیکنان سیاه پوست را در یک اتاق تاریک به لطف کنتراست بالا بسیار عالی نمایش می دهد. زمان پاسخ در X900F فوق العاده سریع است و حرکات را خیلی واضح نشان می دهد و شما می توانید هر لحظه از ورزش مورد علاقه تان لذت ببرید. این تلویزیون به لحاظ پشتیبانی از قابلیت 3D محبوبیت خاصی بین هواداران فوتبال دارد.
بطور کلی اگر شما می خواهید یک تلویزیون با وضوح متوسط برای تماشای فوتبال داشته باشید؛ تلویزیون X900F سونی یک انتخاب عالی است.

نکته: اگر شما از آن دسته از هواداران هستید که تماشای فوتبال دسته جمعی را ترجیح می دهد و همیشه گروهی از دوستانتان کنارتان هستند باید بدانید که تلویزیون X900F دارای زاویه دید عالی نیست و تلویزیون مشابه آن یعنی تلویزیون SK9000 الجی را به شما پیشنهاد می دهیم. شاید زمان پاسخ آن به سریعی سونی نباشد اما زاویۀ دید بهتر آن را به یک انتخاب محبوب برای اتاق های روشن و بزرگ تبدیل کرده است.

برای خرید تلویزیون 65 اینچ X9000F سونی کلیک کنید.

خرید تلویزیون 65 اینچ X9000F سونی


 تلویزیون UK7700 الجی بهترین انتخاب فوتبالی برای بودجۀ کم 

اگر تلویزیون X900F سونی برای شما گران است و توانایی خرید آن را ندارید بهترین تلویزیون فوتبالی به هزینۀ کم تلویزیون 7700 الجی است. این تلویزیون کیفیت تصویر و حرکت سونی را ندارد اما در نوع خودش بهترین است. این تلویزیون از لحاظ اینکه زمان پاسخ سریعی دارد به یک گزینه تبدیل شده است. UK7700 الجی دارای انعطاف پذیری عالی است و قرار دادن آن در یک اتاق چراغانی مشکل ساز نیست. همچنین بخاطر پنل IPS آن، زاویۀ دید بهتری در مقایسه با مدل های گران قیمت با پنل VA (مانند Q6FN سامسونگ) دارد.
بطورکلی تلویزیون 7700 الجی یک تلویزیون خوب برای تماشای فوتبال است و می تواند در اتاق های مختلف با شرایط نور مختلف بهترین عملکرد را داشته باشد.

برای خرید تلویزیون 55 اینچ UK7700 کلیک کنید.

خرید تلویزیون 55 اینچ UK7700

جمع بندی و توصیه های خرید

تلویزیون های فوق در حال حاضر بهترین های دنیای فوتبال هستند. ما قیمت را مورد توجه قرار داده ایم و در بین چند تلویزیون مشابه با کارایی یکسان تلویزیون ارزان تر برنده ترجیح داده می شود. اگر باز هم نیاز به بررسی دارید و در خرید وسواس هستید باید بدانید که هیچ تلویزیونی کامل نیست و هیچ تلویزیونی به طور ویژه برای فوتبال ساخته نشده است. همۀ تلویزیون های فوق به اندازه کافی بزرگ هستند، کیفیت رنگی خوبی دارند و تمام بایدهای یک تلویزیون فوتبالی را در خود دارند و تفاوت ها به جزئیاتی برمی گردد که قابل مشاهده نیست و باید خیلی به عمق خصوصیات تلویزیون فرو رفت. پس وسواس به خرج ندهید و با اطمینان به تجربۀ بابیرُز، از بین همین لیست مناسب ترین را باتوجه به شرایط اقتصادی و نیازتان از تلویزیون انتخاب کرده و خرید کنید. 

0 دیدگاه

ثبت دیدگاه شما